Μαθητικά / logiaftera

Νέο λύκειο και τα μυαλά (μέσα) στα κάγκελα!

2011-3-dek-neo-lykeioΌλοι οι φιλόζωοι ακτιβιστές διαδηλώνουν κατά της χρήσης ζώων στην έρευνα καθώς οι συνέπειες στην υγεία τους είναι σοβαρές και μη αναστρέψιμες. Μήπως κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στους μαθητές της φετινής Α’ Λυκείου;

Ας ξεκινήσουμε με τα θετικά του συστήματος: Επιτρέπει στο μαθητή να συγκεντρωθεί περισσότερο στα μαθήματα τις κατεύθυνσής του, καθώς στην Τρίτη λυκείου καταργούνται πολλά μαθήματα γενικής παιδείας, και μειώνει τον αριθμό των Πανελλαδικών μαθημάτων σε 3, αμιγώς της κατευθύνσεως, και την υποχρεωτική για όλους εξέταση στην Έκθεση. That’sallόμως. Το νέο σύστημα δεν έχει να μας προσφέρει τίποτα παραπάνω και σε αυτό το άρθρο θα σας αποδείξω μόνο ένα μέρος των ψεγαδιών του.

Thedropouts (σχωράτε με, δεν ξέρω πώς το λέτε εκεί στο Ελλάντα)

Πιθανό στόχο του νέου συστήματος αποτελεί το «φιλτράρισμα» του μαθητικού δυναμικού, δηλαδή από το μεγάλο ποσοστό μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να καταφέρνει μόνο ένα μικρό και εκλεκτό ποσοστό να αποκτήσει απολυτήριο λυκείου και ακόμα μικρότερο και εκλεκτότερο να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο. Αυτό θα επιτευχθεί πολύ εύκολα, αν αυτός ήταν όντως ο σκοπός τους, καθώς μια απλή ατυχία στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου μπορεί να στοιχήσει την προαγωγή πολλών εφήβων.

Πρώτα θα έπρεπε να διαμορφωθεί αντιστοίχως η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, άρα να προβλεφθεί η επαγγελματική κατάρτιση των μαθητών που δεν θα συνεχίζουν στο Λύκειο ή σε κάποιο ΑΕΙ-ΤΕΙ, προτού υλοποιηθεί το φαεινές σχέδιο για την εξάλειψη των μαθητών από τα λύκεια της χώρας. Όντως το ζήτημα των αιωνίων φοιτητών και των εξαγορών απολυτηρίων είναι σημαντικό, αλλά θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί σταδιακά, ξεκινώντας από το στάδιο 1 και όχι από το στάδιο 2. Αυτή τη στιγμή όποιος βρίσκεται στην κοινωνία και στην αγορά εργασίας μόνο με απολυτήριο λυκείου θεωρείται ελλειπτικού IQ και άχρηστος για την κοινωνία, ας αναλογιστούμε λοιπόν τι θα γίνει αν ξαφνικά αυξηθεί ραγδαία ο αριθμός των νέων με ένα απλό απολυτήριο Γυμνασίου ή Λυκείου.

(Ατμοσφαιρική) πίεση

 Στη δομή της ελληνικής κοινωνίας ευδοκιμεί το φαινόμενο της βαθμοθηρίας, κι έτσι υπό συνθήκες ακόμα μεγαλύτερης πίεσης από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον, είναι λογικό εμείς οι μαθητές να χάσουμε το παιχνίδι πριν καν δώσουμε Πανελλήνιες. Προφανώς όμως οι αξιότιμοι και «αγαπημένοι» μας βουλευτές έχουν ξεχάσει τα δικά τους σχολικά χρόνια, εφόσον θεωρούν πως η υποβολή μας σε έναν τεράστιο όγκο άγχους για μακροπερίοδο διάστημα είναι παραγωγική.

Ύλη

 Το ότι όλοι οι καθηγητές παλεύουν να τελειώσουν την ύλη που με το ζόρι βγαίνει στις ετήσιες ώρες διδασκαλίας κάθε μαθήματος και δεν δίνουν καθόλου χρόνο σε συζητήσεις και άλλες δραστηριότητες με την τάξη προφανώς αποσκοπεί στην σωστή ενσωμάτωσή μας στην κοινωνία. Φυσικά, αυτό που χρειάζεται κάθε συνειδητοποιημένος πολίτης είναι η δυνατότητα της στείρας απομνημόνευσης και ο τεράστιος όγκος άχρηστων πληροφοριών που μας μεταδίδει το σχολείο με τελείως ανώφελες μεθόδους και τακτικές.

Η εκπαίδευση εκτός από το τεχνοκρατικό ρόλο της έχει και την υποχρέωση της κοινωνικοποίησης των παιδιών και μετέπειτα εφήβων, άρα ένα σύστημα που προωθεί μόνο το πρώτο κομμάτι και ενισχύει τα στερεότυπα που ήδη υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία δεν θα ωφελήσει κανέναν.

Constance T.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s